Zwembad Plons ontvangt donatie TVM foundation

Zwembad Plons ontvangt donatie TVM foundation Zwembad Plons ontvangt donatie TVM foundation Gerlinde Schrijver Fotografie
08 juni
2015

Vries - Op woensdag 27 mei jl. heeft de TVM foundation aan Stichting Vrienden van Visio De Brink een cheque uitgereikt van € 5.000. De donatie wordt gebruikt voor renovatie van Zwembad Plons dat de Stichting exploiteert.  Joop Atsma, voorzitter van het stichtingsbestuur van de TVM foundation, bood de cheque namens de TVM foundation aan.

Er zijn verschillende ambassadeurs verbonden aan Zwembad Plons. Zo zijn Herbert Dijkstra, Gerard Kemkers, en Ranomi Kromowidjo nauw betrokken bij de actie Red Zwembad Plons. Frits Colenbrander van Stichting Vrienden van Visio De Brink vertelt daarover: “Vanaf 1973 zwemmen mensen met een meervoudige beperking in zwembad PLONS bij Visio De Brink. Zwemmen betekent voor hen dat zij voor even verlichting voelen van hun spasmen en beperkingen. Echter, PLONS is verouderd en het voortbestaan van het zwembad loopt gevaar. Voor een grondige renovatie is veel geld nodig. De actie “Red zwembad PLONS!” zamelt geld in voor de hoognodige renovatie. Daarom zijn we ook zo blij met de donatie van de TVM foundation”, aldus Colenbrander.

Joop Atsma van de TVM foundation, en Gerard Kemkers, voormalig coach van de TVM schaatsploeg reikten de cheque uit aan Frits Colenbrander (projectleider Red Zwembad Plons).

Zowel medewerkers van TVM verzekeringen als klanten/leden van TVM kunnen een aanvraag doen bij de TVM foundation voor initiatieven die financiële ondersteuning verdienen.

De coöperatie TVM, gevestigd in Hoogeveen, reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren. Een overzicht van donaties en initiatieven én meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl

Meer informatie over Stichting Vrienden van Visio de Brink en Zwembad Plons vindt u op respectievelijk www.vriendenvandebrink.nl en www.redzwembadplons.nl.

Bijschrift bij foto:
Van links naar rechts: Gerard Kemkers, voormalig coach van de TVM schaatsploeg en Joop Atsma (voorzitter TVM foundation) overhandigen de cheque van € 5.000 euro aan Frits Colenbrander.