Attentie

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: media/k2/galleries/277

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/Happy Home

Waarschuwing

JFolder: :bestanden: Pad is geen map. Pad: /home/users/tvmfoftp/tvmfoundation.nl/images/Happy Home

Woongroep Happy Home blij met donatie TVM foundation

Woongroep Happy Home blij met donatie TVM foundation Woongroep Happy Home blij met donatie TVM foundation Gerlinde Schrijver Fotografie
06 juli
2015

Eemnes - Op woensdag 1 juli jl. was de TVM foundation op bezoek bij Woongroep Happy Home in Eemnes. De bewoners van deze woongroep konden een donatie van de TVM foundation in ontvangst nemen van maar liefst € 5000.
Deze donatie wordt gebruikt voor de aanschaf van de inventaris van een kleinschalige woonvoorziening met 16 jongeren met een verstandelijke beperking. Jan Boudesteijn, bestuurslid van de TVM foundation, bood de cheque namens de TVM foundation aan.

Cees Lustig, bestuurslid van de Stichting Woongroep Happy Home vertelt: “Eind 2007 is vanuit een groep ouders van jongeren met een verstandelijke beperking het initiatief ontstaan om een kleinschalige woonvorm met zorgverlening op te zetten. Kinderen kunnen immers niet eindeloos thuis wonen en verzorgd worden. Bovendien worden ze ook gestimuleerd in hun ontwikkeling door op zichzelf te wonen, met de juiste begeleiding en zorgverlening”. Inmiddels is de Woongroep Happy Home in Eemnes een feit, en staat er een prachtig gebouw. “Een mooi voorbeeld van hoe een ouder-initiatief in goede samenwerking met verschillende partijen tot stand kan komen, “ aldus Cees Lustig.

Aanvrager van de donatie bij de TVM foundation was Henk van Zomeren, van het bedrijf Flexbuis BV in Nederhorst den Berg, én klant bij TVM verzekeringen. “Ik vond het een mooi initiatief om hier ondersteuning voor te vragen bij de TVM foundation. Het gaat om 16 jongeren met een verstandelijk beperking, die bij elkaar wonen, en ook ‘gewoon’ willen leven en werken.”

Zowel medewerkers van TVM verzekeringen als klanten/leden van TVM kunnen een aanvraag doen bij de TVM foundation voor initiatieven die financiële ondersteuning verdienen.

De coöperatie TVM, gevestigd in Hoogeveen, reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren. Een overzicht van donaties en initiatieven en meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl.

Meer informatie over Woongroep Happy Home vindt u op woongroephappyhome.nl.

Bijschrift bij eerste foto:
Henk van Zomeren, aanvrager van de donatie (Flexbuis BV), Jan Boudesteijn (bestuurslid TVM foundation, Erna Lustig (bestuurslid Happy Home), Cees Lustig (bestuurslid Happy Home), Angelina Bloemberg (penningmeester Happy Home), Jan van der Hoef (voorzitter Happy Home) toasten op de donatie van de TVM foundation, in aanwezigheid van de bewoners van Woongroep Happy Home, Marco, Rianne en Lisa.
{gallery}Happy Home{/gallery}

Afbeelding galerij