Stichting LE 50 Lemmer ontvangt donatie van de TVM foundation

05 jan
2018

Stichting LE50 Lemmer vroeg de TVM foundation naar een donatie voor het inbouwen van een toiletvoorziening in het schip. De TVM foundation keurde de aanvraag goed. Begin deze week ontving de stichting een symbolische cheque ter waarde van €1.500.

Van de visserij naar varend erfgoed
De LE 50 is een visserman aak en gebouwd in 1901. Na jarenlange trouwe dienst in de visserij is de LE 50 overgegaan in een stichting. Het schip is in al die jaren in originele staat bewaard en onderhouden. Het schip is nu het gezicht van het centrum in Lemmer en inzetbaar voor groepen en bedrijven. Doel van de stichting is zo een stukje oude historie van Lemmer voor Lemmer, en een ieder die hierin geïnteresseerd is, te behouden. Hopelijk zal tezamen met de inzet van vrijwilligers en financiële hulp van bedrijven en particulieren het mogelijk blijven om het noodzakelijk onderhoud te blijven doen en de LE 50 in de vaart te houden.

Donatie aanvragen?
Leden/klanten die bij TVM verzekerd zijn kunnen een aanvraag indienen bij de Stichting TVM foundation. Maar ook de medewerkers van deze bedrijven. En ook de medewerkers van de TVM groep kunnen bemiddelen. De Coöperatie TVM reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. De stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven. Ook een project voorstellen aan de TVM foundation? Meer informatie over de initiatieven, de voorwaarden en over hoe u een aanvraag indient, vindt u op www.tvmfoundation.nl.

Uw aanvraag dient voor 1 oktober bij ons binnen te zijn.