KulturhusTrefpunt in Heeten ontvangt donatie van TVM foundation

KulturhusTrefpunt in Heeten ontvangt donatie van TVM foundation KulturhusTrefpunt in Heeten ontvangt donatie van TVM foundation Gerlinde Schrijver Fotografie
16 sept
2015

Op donderdag 10 september jl. heeft de TVM foundation aan KulturhusTrefpunt in Heeten een cheque uitgereikt van 5000 euro. De donatie is gebruikt voor de verbouw van verouderde dorpshuis tot een eigentijds Kulturhus. De officiële opening heeft inmiddels plaats gevonden, het dorpshuis wordt volop gebruikt. Penningmeester van de TVM foundation, Dirk Jan Klein Essink bood de cheque aan.

Heeten heeft haar centrale ontmoetingsplek weer terug. Het oude dorpshuis is inmiddels omgetoverd tot het prachtige KulturhusTrefpunt. Dit KulturhusTrefpunt moet weer een grote rol gaan spelen in het dorp, en bijdragen aan de sociale samenhang in de kern Heeten.

Bestuurslid Gerrit Koene van het KulturhusTrefpunt:”Door de jaren heen was het gebouw erg verouderd. Een verbouwing was noodzakelijk om het dorpshuis weer een plek te laten zijn waar iedereen, jong en oud, terecht kan. Dankzij een belangrijke toezegging van de gemeente Raalte en een groot aantal sponsoren en donaties zoals die van de TVM foundation, als ook de inzet (ook financieel) van de plaatselijke bevolking en bedrijven, hebben wij deze verbouwing kunnen uitvoeren. Zonder het aandeel van al deze betrokkenen, hadden wij dit nooit kunnen realiseren”.

Aanvrager van de donatie was Loeck Tomassen uit Heeten, in het dagelijks leven werkzaam bij transportverzekeraar TVM verzekeringen. Zowel medewerkers als leden van TVM kunnen een aanvraag doen voor een donatie bij de TVM foundation.

De coöperatie TVM reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren. Een overzicht van donaties en initiatieven én meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl

Volledige informatie en vorderingen over het dorpshuis kunt u bekijken op www.kulturhustrefpunt.nl.

Bijschrift bij foto; Dirk Jan Klein Essink reikt namens de TVM foundation de cheque uit aan het Stichtingsbestuur en de beheerders.

V.l.n.r. Loeck Tomassen (aanvrager donatie), Hermien Slinkman (assistent-beheerder), Ernst Cochlovius, (beheerder Kulturhus), Gerrit Koene (bestuurslid Kulturhus) en Dirk Jan Klein Essink (bestuurslid TVM foundation).
(fotografie : Gerlinde Schrijver)