Dorpshuis Laag Zuthem ontvangt donatie TVM foundation

Dorpshuis Laag Zuthem ontvangt donatie TVM foundation Gerlinde Schrijver Fotografie
09 mrt
2015

Laag Zuthem - Op zaterdag 7 maart jl. heeft de TVM foundation aan Stichting Het Trefpunt in Laag Zuthem een cheque uitgereikt van € 5.000. De donatie wordt gebruikt voor de renovatie van het dorpshuis dat de Stichting exploiteert.  Joop Atsma, voorzitter van het stichtingsbestuur van de TVM foundation, bood de cheque namens de TVM foundation aan.

Herman Tichelaar, voorzitter van Stichting Het Trefpunt: “Als bestuur zijn we zeer blij met deze ondersteuning van de TVM foundation. Ruim 30 jaar geleden werd ons dorpshuis gebouwd en daarom is het ook de hoogste tijd voor renovatie. Ons dorpshuis heeft een echte regiofunctie. Diverse groepen mensen komen hier voor de sociale contacten, de verscheidenheid aan activiteiten die we bieden én de vergaderruimtes die we kunnen bieden voor verenigingen en stichtingen.

Tichelaar vervolgt: "We hebben de uitreiking van de cheque aangegrepen om ook de buurtwinkel in ons Dorpshuis te openen. De winkel is op vrijdag en zaterdag geopend en daar worden dan streekproducten verkocht. Ook kunnen dorpsgenoten brood bestellen en dit bij de buurtwinkel ophalen. Het is ook vooral een sociaal gebeuren op deze dagen. Dorpsgenoten treffen elkaar hier dan onder het genot van een kop koffie. En dát is ook waar een Dorpshuis voor bedoeld is”.

Aanvrager van de donatie bij de TVM foundation was Harry van’t Oever, van H.J. van’t Oever BV, én klant bij TVM verzekeringen.

Zowel medewerkers van TVM verzekeringen als klanten/leden van TVM kunnen een aanvraag doen bij de TVM foundation voor initiatieven die financiële ondersteuning verdienen.

De coöperatie TVM, gevestigd in Hoogeveen, reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren. Een overzicht van donaties en initiatieven én meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl

Meer informatie over Stichting het Trefpunt vindt u op www.zuthem.nl

Fotobijschrift:
Herman Tichelaar (links, voorzitter Trefpunt) ontvangt uit handen van Joop Atsma (rechts, voorzitter TVM foundation) de cheque van € 5.000 euro te midden van vele gebruikers van het Dorpshuis, van jong tot oud. Onder toeziend oog van twee echte Zuthemers, mevrouw Dalhuisen en mevrouw Warnar, rechts vooraan, zittend.