Donatie ter waarde van € 5.000,- voor openluchttheater in Gramsbergen

20 okt
2016

Op dinsdag 18 oktober heeft Ronald Belser, voorzitter van Stichting ProGram, een cheque ontvangen ter waarde van € 5.000,- van de TVM foundation. De uitreiking vond plaats in het Gramsberger Bosje waar het openluchttheater zich bevindt. Dirk Jan Klein Essink, bestuurslid van de TVM foundation reikte de cheque uit aan ProGram. Met deze bijdrage kunnen er weer vele voorstellingen plaatsvinden in het openluchttheater.

Renovatieplan
De herfstkleuren in het Gramsberger bosje vormen een mooi contrast met het openlucht podium en terrassenstelsel. Een mooi decor voor voorstellingen en concerten. ‘In 2010 hebben wij een cultureel festival Night of the Forest georganiseerd in het openluchttheater. Een ludieke plek om voorstellingen te organiseren en bij te wonen. We zagen echter dat het openluchttheater aan renovatie toe was en toen is ook het idee ontstaan om een plan voor de renovatie van het bostheater te maken. In 2013 nam dit serieuze vormen aan’, aldus Cor van Dalen, bestuurslid van Stichting ProGram.

Donatie van de TVM foundation
Een oud-inwoner van Gramsbergen en architect de heer Henk Hamhuis heeft het renovatieplan gemaakt. Het openluchttheater met een aantal plateaus en een overdekt podium was het ideaal beeld. Het bestuur van  Stichting ProGram ging achter de financiële middelen aan en schreef onder andere de Stichting TVM foundation aan voor een donatie. ‘Het openluchttheater is een mooi project dat voldoet aan de voorwaarden van de TVM foundation. Een donatie was dan ook snel toegezegd. Wat het project mooi maakt is de samenwerking met de lokale bedrijven die hebben meegeholpen aan de renovatie door het leveren van materiaal en het werk uitvoerden. Samen staan we echt sterker! Het openluchttheater zet Gramsbergen op de kaart. Er kunnen vele mooie voorstellingen worden gegeven in de vorm van toneel en muziek. Ook de plaatselijke muziekschool verzorgt hier regelmatig een optreden. Fantastisch dat een donatie zoveel mensen uiteindelijk samenbrengt. Onze relatie Transportonderneming Brink XL uit Hardenberg heeft het project voorgedragen’, aldus Dirk Jan  Klein Essink, bestuurslid van de TVM foundation.

Een unieke en bijzondere plek
Wie nu door het Gramsberger Bosje wandelt en bij het bostheater aankomt, zal het nauwelijks nog herkennen. De deels verrotte bielzen en de harde groene houten banken hebben plaats gemaakt voor een fraai in de hoogte oplopend terrassenstelsel waar 300 stoelen kunnen staan. Verder heeft het theater een mooi podium en is er een opslagruimte gerealiseerd voor theater en sport. Helaas waren de financiële middelen niet toereikend om het podium te overkappen. De wind ruist nu door de bomen, maar op vele dagen en avonden hoor je hier muziek, gefluister van bezoekers en de stemmen van de artiesten. Een unieke en bijzondere plek voor culturele voorstellingen en concerten.