Attentie

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: media/k2/galleries/280

De Hoekstee in Ommen ontvangt donatie van de TVM foundation

De Hoekstee in Ommen ontvangt donatie van de TVM foundation De Hoekstee in Ommen ontvangt donatie van de TVM foundation
12 okt
2015

Op woensdag 7 oktober 2015 heeft de TVM Foundation een cheque van 2500 euro uitgereikt aan de Vrienden van de Hoekstee in Ommen. Het geld is gebruikt voor de bouw van een houten berging in de fraaie belevenistuin van de Hoekstee, waarin zelfs (plastic) koeien grazen. In dat huiselijke zorgcentrum verblijven 32 meest oudere bewoners, die helaas te maken hebben met diverse stadia van dementie. De cheque werd aangeboden door Joop Atsma, voorzitter van de TVM foundation.

De Hoekstee is recentelijk verbouwd en gemoderniseerd om de bewoners samen met betaalde krachten en vrijwilligers een nog betere verzorging te kunnen bieden, afhankelijk van hun zorgzwaartepakket. De bewoners verblijven in een aansprekende omgeving waarin zij – met ondersteuning – zo normaal mogelijk hun dagelijks leven kunnen inrichten. De zorglocatie, gelegen op 150 meter van de Overijsselse Vecht, maakt onderdeel uit van de Zonnehuisgroep IJssel-Vecht.

De donatie is door de Vrienden van de Hoekstee gebruikt voor het sluitstuk van de verbouwing. In de houten, half open berging kunnen de bewoners bij regenachtig weer toch buiten zitten. Tevens kunnen er stoelen, tafels en het tuingereedschap worden opgeborgen.

Bestuurslid Bertus Dunnewind van de Vrienden van de Hoekstee: ,,De verbouwing en de inrichting van de zorglocatie werden betaald uit de daarvoor bestemde overheidsgelden, maar de kosten voor een berging vallen daar niet onder. Vandaar dat we als Vrienden van de Hoekstee een beroep hebben gedaan op de TVM Foundation. Vanwege de maatschappelijke betekenis van de Hoekstee hebben we bijdragen ontvangen van onder meer twee Ommer kerken en een pannenleggersbedrijf, dat de dakpannen heeft geschonken en gelegd. De donatie van de TVM Foundation vormt nét dat laatste duwtje dat we nodig hadden om de berging te kunnen bouwen.’’

Dunnewind besloot een beroep te doen op de TVM foundation, nadat hij in het magazine TVM Actueel had gelezen over de maatschappelijke betrokkenheid van de coöperatie TVM. Bertus Dunnewind is oprichter van transportonderneming DéGé Transport in Ommen waar inmiddels zijn dochter Edith Dunnewind het roer heeft overgenomen en directeur is. Als klant van TVM hebben ze een aanvraag gedaan bij de TVM foundation.

Jaarlijks reserveert de verzekeraar een deel van de winst en doneert die aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren. Zowel medewerkers als leden van TVM kunnen een aanvraag doen voor een donatie. Een overzicht van gehonoreerde initiatieven vindt u op www.tvmfoundation.nl.

Meer informatie over de Hoekstee vindt u op http://zgijv.nl/de-hoekstee.
Bijschrift bij de foto:
Voorzitter Joop Atsma reikt namens de TVM foundation de cheque van 2500 euro uit aan enkele Vrienden van de Hoekstee. Van links naar rechts:

Annetta de Vries (bestuur TVM foundation), Nynke Leyrik (Zonnehuis), Joop Atsma (voorzitter TVM foundation), de heer en mevrouw Dunnewind en mevrouw Vosjan (van Vrienden van de Hoekstee), Jan Meulenkamp (vrijwilliger), Henny Volkerink (Hoekstee) en Dick Dunnewind.

Afbeelding galerij

{gallery}280{/gallery}