Cheque TVM foundation voor Stiltecentrum Maasziekenhuis

V.l.n.r.  Theo Mennen (directeur Maasziekenhuis) Joop Atsma (voorzitter TVM foundation) Henny Swinkels (voorzitter Stichting) Hans Peters (cardioloog) Arno Jilissen ( Franken Transport) V.l.n.r. Theo Mennen (directeur Maasziekenhuis) Joop Atsma (voorzitter TVM foundation) Henny Swinkels (voorzitter Stichting) Hans Peters (cardioloog) Arno Jilissen ( Franken Transport) Jos Janssen
30 jan
2014

Boxmeer - Op dinsdag 28 januari reikte voorzitter Joop Atsma van de TVM-foundation een cheque uit van vijfduizend euro aan “Stichting Vrienden van het Maasziekenhuis” in Boxmeer.

De cheque werd in ontvangst genomen door voorzitter Henny Swinkels van de stichting. Ziekenhuisdirecteur Theo Mennen was erg blij met deze donatie door de stichting en kon melden dat het volledige bedrag zal worden gebruikt voor het nieuwe stiltecentrum van het Maasziekenhuis.

Aanvrager van de donatie was de stichting ‘Vrienden van het Maasziekenhuis’, die is opgericht door maatschappelijk betrokken inwoners uit het Land van Cuijk en Noord-Limburg. Zij zet zich belangeloos in voor een nóg leefbaarder, aangenamer, sfeervoller en aantrekkelijker Maasziekenhuis.

Gerrie Vinck, algemeen directeur en mede-eigenaar van Franken Transport, én klant van TVM verzekeringen was degene die de TVM-foundation attendeerde op dit bijzondere initiatief.

Het geld wordt besteed aan de aanschaf van inventaris voor een stiltecentrum. ‘Vrienden’-voorzitter Henny Swinkels: “Wij willen met dit stiltecentrum graag een extra voorziening realiseren in het Maasziekenhuis omdat daar behoefte is. Het bieden van een plek die uitnodigt om tot rust te komen te midden van de hectiek. Waar mensen, alleen, of met elkaar, hun emoties, verdriet of dankbaarheid kunnen delen. Met de donatie van de TVM-foundation, kunnen we inventaris aanschaffen voor deze ruimte en daar zijn we zeer blij mee’, aldus de heer Swinkels.

De coöperatie TVM reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren.

Een overzicht van donaties en initiatieven én meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl.
Voor meer informatie over de Stichting Vrienden van het Maasziekenhuis, ga naar www.vriendenvanhetmaasziekenhuis.nl.