Cheque TVM foundation voor Stichting Waarlands Dorpshuis

Cheque TVM foundation voor Stichting Waarlands Dorpshuis Cheque TVM foundation voor Stichting Waarlands Dorpshuis Ilona Kistemaker-Koenders
10 sept
2014

Waarland - Op donderdag 21 augustus jl. heeft de TVM  foundation aan de Stichting Waarlands Dorpshuis een cheque uitgereikt van € 5000,--. De donatie wordt gebruikt voor renovatie van de midden- en achterzaal.

Daarmee wordt het dorpshuis aangepast aan de huidige eisen én krijgt het interieur weer een frisse, eigentijdse uitstraling. Bestuurslid Jan Boudesteijn bood de cheque aan.

Bestuurslid Maikel Gielens, voorzitter van het Stichtingsbestuur van het dorpshuis: “We zijn erg blij met deze ondersteuning. Met ons dorpshuis willen we een centrumfunctie vervullen voor bewoners, en verenigingen en stichtingen in Waarland. De visie van het bestuur is dat de huidige en toekomstige maatschappelijke functie van het Waarlands Dorpshuis in de veranderende Nederlandse maatschappij een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de leefbaarheid van onze dorpsgemeenschap. De doelstelling is om deze rol voor de huidige en toekomstige generaties te vervullen. Daarbij houden we rekening met de veranderende behoeften van de maatschappelijke en commerciële gebruikers”.

Aanvrager van de donatie was Annet Kroon van Mesthandel Kroon Waarland BV én tevens penningmeester van het Dorpshuis. Mesthandel Kroon is verzekerd bij transportverzekeraar TVM verzekeringen. Leden van TVM kunnen een aanvraag doen voor een donatie bij de TVM foundation.

Stichting Waarlands Dorpshuis exploiteert een multifunctioneel dorpshuis. Tal van verenigingen en activiteiten vinden hier onderdak. Secretaris Siem Stam benadrukt dat alle inwoners van Waarland de doelgroep zijn voor het Dorpshuis Waarland. “ Iedereen die initiatieven ontplooit en daarbij een ruimte nodig heeft, is welkom in ons gemeenschapshuis. Ook initiatieven van buiten het dorp zijn van harte welkom. Daarnaast kunnen commerciële bedrijven gebruik maken van de faciliteiten.”

De coöperatie TVM reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren. Een overzicht van donaties en initiatieven én meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl

Meer informatie over Stichting Waarlands Dorpshuis vindt u op www.dorpshuiswaarland.nl

Bijschrift bij foto: V.l.n.r. Annet Kroon (aanvrager van de donatie én penningmeester Dorpshuis), Maikel Gieles (voorzitter Dorpshuis), Jan Boudesteijn (bestuur TVM foundation) en Siem Stam (secretaris Dorpshuis). Fotografie : Ilona Kistemaker-Koenders