Cheque TVM foundation voor Stichting Pim in Dorst

Cheque TVM foundation voor Stichting Pim in Dorst Cheque TVM foundation voor Stichting Pim in Dorst Margret Tielemans
23 juli
2014

Op dinsdag 22 juli heeft de TVM  foundation aan de Stichting Pim in Dorst een cheque uitgereikt van 1500 Euro, waardoor meervoudig gehandicapten binnenkort gemakkelijker op kunnen stappen voor een rit op een paard.

Bestuurslid Jan Kruisinga bood de cheque aan en het geld zal worden gebruikt voor een aluminium opstapbordes.   Ton van der Veer, bestuurslid van de Stichting Pim:"Met dit bordes kunnen we de gehandicapte kinderen makkelijker op het paard zetten. Dat is een behoorlijke verlichting van de taken van onze enthousiaste vrijwilligers, waardoor we nog meer kinderen mee kunnen laten doen aan onze activiteiten. Nu krijgen we de rolstoelers niet goed op de paarden getild."

De Stichting Pim is een ouderinitiatief van een zorgwoning voor meervoudig gehandicapten in Dorst. Het paardrijden heeft daar ook een therapeutische waarde. Bestuurslid Ton van der Veer :"Paardrijden doen we zonder zadels om het contact tussen paard en kind optimaal te houden. Deze dieren hebben echt iets bijzonders dat de kinderen raakt."

De coöperatie TVM reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren.

Een overzicht van donaties en initiatieven én meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl

Meer informatie over Stichting Pim vindt u op www.stichting-pim.nl

V.l.n.r. René Nobels (aanvrager van de donatie), Jan Kruisinga (bestuurslid TVM foundation), Nienke en Ton van der Veer (bestuurslid Stichting Pim).