Cheque TVM foundation voor Stichting Berghuizerbad in Wapenveld

Cheque TVM foundation voor Stichting Berghuizerbad in Wapenveld Cheque TVM foundation voor Stichting Berghuizerbad in Wapenveld Henri van der Beek
26 sept
2014

Wapenveld- Op woensdag 24 september jl. heeft de TVM foundation aan de Stichting Berghuizerbad in Wapenveld een cheque uitgereikt van € 4000,--. De donatie wordt gebruikt voor een aantal aanpassingen op het terrein van het Berghuizerbad. Daarmee wordt het zwembad aangepast aan de wensen van gebruikers. Bestuurslid Dirk Jan Klein Essink bood de cheque aan.

Bestuurslid Rob Kroos, voorzitter van het Stichtingsbestuur van het Berghuizerbad: "Het Berghuizerbad kan deze ondersteuning van de TVM foundation zeer goed gebruiken. Vanaf 2014 hebben we als Stichting de exploitatie van het bad overgenomen van de gemeente. Door de inzet van veel vrijwilligers, hebben we kunnen voorkomen dat het Berghuizerbad moest sluiten en dat wij als stichting de exploitatie konden overnemen. Dat gaat goed en de bewoners van de Gemeente Heerde en omstreken zijn er zeer blij mee. Met het geld van de TVM foundation hebben we een tussenwand geplaatst tussen het grote en kleine bad. Vanwege de temperatuursverschillen tussen de twee baden, geeft dat wat meer comfort en besparen we ook nog energie. Met name de doelgroep ouderen en mensen met een beperking kunnen op die manier prettig zwemmen omdat er minder koude lucht verplaatsing is van het grote bad naar het recreatie bad waaraan zij actief deelnemen.

Aanvrager van de donatie was Geb Dokter van Gedo Koeriersdiensten én tevens bestuurslid van het Berghuizerbad. Gedo Koeriersdiensten is verzekerd bij transportverzekeraar TVM verzekeringen. Leden van TVM kunnen een aanvraag doen voor een donatie bij de TVM foundation.

Penningmeester Gerie Eilander is heel blij met de donatie, met name omdat op deze manier het Berghuizerbad toegankelijker is voor een breed publiek. "In ons logo van het Berghuizerbad zie je dat terug: voor iedereen door iedereen!"

De coöperatie TVM reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren. Een overzicht van donaties en initiatieven én meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl

Meer informatie over het Berghuizerbad vindt u op www.berghuizerbad.nl

Bijschrift bij foto:

V.l.n.r. Harco Mulder (bestuurslid Berghuizerbad), Gerie Eilander (penningmeester Berghuizerbad), Dirk Jan Klein Essink (bestuurslid TVM foundation) en Geb Dokter (aanvrager van de donatie én bestuurslid). Op de foto ontbreken Marije Liefers en Rob Kroos van de stichting.

Fotografie : Henri van der Beek