Cheque TVM foundation voor Hoeve Klein Mariëndaal

V.l.n.r. Dirk van Uitert (voorzitter Hoeve Klein Mariëndaal), Marleen van Leendert (Van Leendert BV en aanvrager van de donatie), Jan Boudesteijn (bestuurslid TVM foundation). Op de voorgrond deelnemer Erica Wenting. V.l.n.r. Dirk van Uitert (voorzitter Hoeve Klein Mariëndaal), Marleen van Leendert (Van Leendert BV en aanvrager van de donatie), Jan Boudesteijn (bestuurslid TVM foundation). Op de voorgrond deelnemer Erica Wenting. Jan Adelaar
12 dec
2013

Arnhem - Op dinsdag 10 december jl. reikte Jan Boudesteijn, bestuurslid van de TVM foundation een cheque uit aan Hoeve Klein Mariëndaal in Arnhem.

Hoeve Klein Mariëndaal ontving een cheque van €1.000 vanuit de TVM foundation.

Klein Mariëndaal is een kleine zelfstandige stichting. Er werken op de hoeve per week zo’n 50 mensen  met een beperking. Zij hebben bijvoorbeeld autisme, verstandelijke beperking, psychiatrische problematiek, niet- aangeboren hersenletsel of beginnende dementie. Ook is er een kinderprogramma voor 15 kinderen met een beperking. Twee scholen voor speciaal voortgezet onderwijs volgen praktijklessen. Ook biedt de hoeve een reïntegratie-mogelijkheid voor vrijwilligers met een burnout of grote afstand tot de arbeidsmarkt. Al deze deelnemers werken mee in de biologische tuinderij, in de dierverzorging en in de theeschenkerij. Een van de deelnemers, Erica Wenting, kon de donatie wel waarderen en formuleerde het als volgt: “Ik hoef geen 1000 euro,  ik wil hier graag blijven zagen!

"De coöperatie TVM reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Deze stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de regio verbeteren.

Een overzicht van donaties en initiatieven én meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl